No tak, spryski nie są wymagane. Poczekajcie na wieczorne zdjęcia, choć szkoda, że nie mam do dyspozycji żadnego auta z H7, wtedy byłoby widać różnicę.
Rapid plusy i minusy
Zwiń
X
-
Te ksenony to "pełne ksenony" tylko słabsze w opisie, aby były tańsze dla kupujących, bo bez poziomowania i sprysków (Nowe Mescedesy takie też mają, np. E klasa) - nie powielajcie głupich stereotypów - określenie pseudo ksenony pasuje do chinskich H7 z niebieską bańką, więc proszę bez pierdół. Teraz takie lampy będą bardziej dostępne dla przeciętnego zjadacza chleba, i na pewno są 100 razy lepsze niż zwykłe swiatła.Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Nie próbuję się wymądrzać bo jeżdżę tymi samochodami na co dzień a nie tylko opieram się na opiniach czy danych technicznych. Moje subiektywne zdanie jest takie, że jeśli halogeny (w Insignii H7 bodaj miałem) świeciły po prostu źle, dałbym im w skali szkolnej ocenę co najwyżej 3=, xenon w Yeti swieci po prostu na piątkę, a temu w Rapidzie dałbym 4+, ale nie ze względu na mniejszą moc której to różnicy nawet nie zauważam (co nie znaczy, że jej nie ma), ale dlatego, że nie ma poziomowania i adaptacji.
Jednakże wracając do punktu wyjścia - jeśli miałbym wybierać Rapid czy Toledo, nawet w tej samej cenie, to brałbym Skodę ze względu właśnie na xenony. Na halogenach w nocy w trasie po prostu strach jeździć. Halogeny miałem w Insignii '10 i Focusie '07 - w obydwu autach tragedia.Yeti 4x4 TSI, Rapid TSI DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tokoloszokreślenie pseudo ksenony pasuje do chinskich H7 z niebieską bańką
[ Dodano: Pon 05 Maj, 14 14:44 ]
Zamieszczone przez tokoloszna pewno są 100 razy lepsze niż zwykłe swiatłaPaweł
Komentarz
-
-
Ksenony z Rapida, to faktycznie prawdziwe ksenony, z jednym tylko małym "ale". Aby nie trzeba było stosować w nich spryskiwaczy reflektorów, które dodatkowo kosztują ecie pecie, zmniejszono ich moc i ilość emitowanego światła do 2000 lumenów.
W porównaniu z ksenonem z np. O III czy SII ta lampą świeci po porostu słabiej (mniejsza jasność, krótszy zasięg), jednak w porównaniu z H7 nadal jest to niebo, a ziemia.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigKsenony z Rapida, to (...)
Żeby nie było to dodam jeszcze nowe żarniki 20W produkuje tylko Philips i na dzień dzisiejszy kosztują 550 zł za sztukę :/ No ale mam nadzieję, że jak będę musiał wymieniać będą już tańsze odpowiedniki. Spryskiwacze to nie jest majątek, raptem 5 stówek, a IMO warto mieć nie tylko ze względu na ksenony.Yeti 4x4 TSI, Rapid TSI DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezuważam, że lepsze takie "nowe" ksenony niż wcalePaweł
Komentarz
-
-
Na tych Yeti wyraźnie lepiej doświetla przestrzeń przed samochodem i pobocze, ale przypominam, że na postoju lampy świecą "szeroko". Mnie najbardziej interesuje zasięg przy jeździe "szosowej" w ciemności i tutaj moim zdaniem jest podobnie - chodzi o oświetlenie przestrzeni i pobocza w odległości kilkadziesiąt m przed autem.
Nagrałem jeszcze filmiki przy jeździe z prędkością ok 80kmh, poniżej kadry z tych filmów.Załączone plikiYeti 4x4 TSI, Rapid TSI DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez aerofanale przypominam, że na postoju lampy świecą "szeroko".Yeti 4x4 TSI, Rapid TSI DSG
Komentarz
-
-
Dla mnie Yeti świeci jaśniej i dalej jakieś 1,5 betonu. Asfalt i roślinność jest wyraźniejsza przy Yeti.
Jak xenon 25W Rapida ma się do H7 to nie wiem. Generalnie Skoda przygrała w bambuko wycofując się z soczewek. W sumie mało kto kupował wtedy xenony. Soczewki dawały radę i wizualnie poprawiały auto.
W mojej F2 mam taki przebieg linii światła jak tu na zdjęciach jasność/ciemność.
W Rapidzie, jak ktoś kupuje wersje Style z czarnym dachem, doposażoną to ksenon jest obowiązkowy. W zwykłych wersjach sądzę, że 1.5/1.9 tys zł dopłaty to dużo. Teraz nie wziąłbym ksenonów do Rapida, bo nie doposażałbym go aż tak. Pozostał bym przy opcjach które są mi niezbędne i silniku 1.2 105KM. Bo jak pisałem w innym poście niebezpiecznie zbliżyłbym się do O3, a wtedy powstałby dylemat.
Dawniej z 10 lat temu pewnie bym chciał wersje czerwona z czarnym dachem, i generalnie full z 1.4 DSG, ale to było 10 lat temu, a teraz inne priorytety.
Jest szansa na filmik w youtu... ??Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Koledzy, a nie brał nikt pod uwagę, że lampy w YETI są zamontowane dużo wyżej i to też wpływa na oświetlenie.Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
aerofan, Mamy rozumieć, że to auto to Rapid ?? czy po prostu jakieś inne auto ??
Jak Rapid, to nie powiem różnica jest dość duża na korzyść xenonów.
Generalnie próbowałbym jeszcze z żarówkami np. Osram Night Braker +, bo ten daje przyrost zasięgu i jasności. Wtedy porównałbym i oceniałbym czy warto dopłacić do Xenonów.
Piszę o porównaniu z ONB+, bo mam takie w F2 i światłu generowanemu w mojej F2, bliżej do zdjęć xenonów Rapida niż do halogenów z ostatniego zdjęcia.
tokolosz, Są wyżej, ale zasięg powinny mieć taki sam. W Rapidzie, można teoretycznie podciągnąć zasięg regulacją, ale tak, żeby nie oślepiać. Ja mam poziom zero ustawione na jedynce, jak jadę nocą po pustych drogach to podciągam światła w górę.
A tak w ogóle, to ile by nie kosztował, xenon w Rapidzie dodaje elegancji, zresztą w O3 też.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dig Dug, klosze z soczewka IMO zawsze beda lepiej wygladac. Dziwne ze Skoda nie zaklada soczewek do zwyklych lamp a tylko do ksenonow - szkoda
[ Dodano: Pią 09 Maj, 14 06:30 ]
aerofan, to ostatnie zdjecie piszesz ze na halogenach czyli na tych lampach co sa w zderzaku a nie na światłach mijania? Przypuszczam ze do testu uzyles Rapida ktory ma ksenony - dobrze przypuszczam? Roznica w swiatlach jest kolosalna ale jesli to ten halogen w zderzaku to sie wcale nie dziwie.Paweł
Komentarz
-
Komentarz